THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday 31 May 2011

Dari Fail Kes..

Kes 2

AE merupakan pelajar UITM dan di dalam tahun pertama pengajian. Seorang pemuda yang ringan tulang dan lembut hati. Tidak suka mengecewakan pada orang yang menaruh harapan pada beliau.

Masalah

Semasa di tahun pertama pengajian, beliau telah berkenalan dengan seorang lelaki lembut. Pada asalnya beliau berniat untuk mengembalikan kelakian pemuda ini dengan bersahabat tetapi dia pula yang terjerat di dalam perhubungan ini dan mula merasakan kelembutan wanita tulen pada lelaki ini. AE malu untuk berhadapan lantas berterus terang kepada ibu bapanya akan tekanan yang dihadapi. Beliau buntu..Beliau cuba berbincang dengan mengatakan beliau sudah tidak ada hati lagi untuk belajar. Masalahnya beliau sudah pernah terlanjur dengan lelaki lembut ini dan tidak mahu lagi terjebak tetapi di usia yang muda...

Konsultasi

AE berjumpa dengan saya di atas kepercayaan dia yang sudah mengenali saya.Saya pada mulanya agak terkejut juga kerana kesudian dia sanggup berkongsi masalah dengan saya. Setelah dia sendiri mahu berterus terang,saya memuji dia kerana berani melangkah keluar dari perkara rumit ini. Saya pinta pada dia agar dia berjanji dan bertaubat tidak akan mengulangi apa pun perbuatan yang tidak seharusnya.Saya sarankan pada beliau untuk teruskan niatnya keluar dari pusat pengajian tersebut kerana di situ dia boleh bertemu semula dengan lelaki lembut ini. Saya bersama sahabat baik menguruskan proses pemberhentian beliau. Dengan ibubapa beliau saya mahu dia meyakinkan mereka dan bukan hanya janji kosong semata mata bahawa beliau sudah mempunyai rancangan lain untuk meneruskan pengajian di dalam bidang yang diminati.Saya memandang kes ini agak peribadi kerana beliau masih terlalu muda untuk terjerumus ke dalam lubuk yang lebih dalam.Dengan situasi dan zaman yang moden ini jerangkap samar hitam ada di mana mana. 

Alhamdulilah, dengan izinNYA jua, AE telah keluar dari situ dan kini berjaya memasuki Jabatan Pertahanan Negara. Jawatan beliau amat membanggakan keluarga dan kini baru berumahtangga.He is completely a different man..

0 comments: